Här har det varit dåligt med uppdateringar men det har i alla fall hänt lite mer i verkligheten. Det har ju visat sig att rostskyddsbehandlingen av kölen som gjordes när vi renoverade och epoxibehandlade botten inte har hållit måttet, troligtvis beroende på otillräckligt underarbete. I år har vi sandblästrat kölen och därefter behandlat den med 3M:s Epoxi primer GP 120, fogen mellan köl och skrov är spacklad med NM Epoxis spackel Elastic 705. Nu återstår en ny behandling med Coppercoat och sedan hoppas vi slippa göra något mer med kölen under lång tid framåt.

Stor kompressor till blästringen

Kölen primad och redo för spackling
Vi har även bytt den sista återstående bordgenomföringen; avloppet till vasken där kranen slutligen gav upp. Nu är samtliga bordgenomföringar bytta och alla utom en är i brons. Tyvärr sitter bordgenomföringen inte rakt under vasken så det återstår en del krånglig slangdragning innan allt är klart.

Den gamla bordgenomföringen…

Hålet epoxibehandlat och klart

Den nya i brons
Även projektet med omarrangering på däck går långsamt framåt och det avkortade luckgaraget är målat och klart att monteras.

Luckgaraget plastat och spacklat