Oljeläckage, del 2

Så fick jag till slut lite tid över för motorn igen och till skillnad från vid bränslepumpsbytet rullade hela operationen på utan problem.

Av med remskivan och tätningslocket gör rent allting:

Remskivan och tätningslocket bortmonterat

Remskivan och tätningslocket bortmonterat

Mer rengöring och i med en ny packbox:

Ny packbox och ny packning till locket.

Ny packbox och ny packning till locket.

Hopmonterat och klart:

Klart för start!

Klart för start!

Efter en första kort uppstart verkar allting bra. Nu får det bli en rejäl rengöring av motorrummet och sedan en längre provtur för att se om allting är så tätt som det verkar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s